Vi tager udgangspunkt
i den enkelte kat

Kattepensionen

Terslev kattepension er et hyggeligt opvarmet hus på ca. 21 grader, med køkken afd. med køl og frys. Vi har 14 indendørsbokse, som er indrettet med sovehule (egen transportkasse), liggehylder, kradsebræt samt vand-/madskål.

Ønsker du at medbringe din kats egne ting, er du velkommen til dette.

Fra indendørsboksen er der udgang gennem kattelem til egen overdækket løbegård, som er på ca. 5 m2 i grundplan og 2,20 meter høje. Alle løbegårde er indrettet med hylder, og når katten har lært/kan bruge kattelemmen, vil kattebakken bliver placeret udenfor. De lækre overdækkede løbegårde er store og kattene elsker at boltre sig her.

Når vi er hos kattene får de mulighed for at gå på opdagelse i huset og stien omkring kattegårdene, hvor den kan hilse på de andre katte (gemmen gitter – de lukkes IKKE sammen hos os) på den måde knytter de sig også mere til os.

Børstning af din kat gør vi gerne, men kun hvis den har lyst. HUSK børsten

Der bliver spillet dæmpet musik hele døgnet.

Dyrets velbefindende er det vigtigste for os, og vi sørger for at din kat trives når den er på ferie hos os!

Kattepensionen

Vigtig inden ankomst

Vaccinationsattest skal medbringes og vises ved ankomsten. Mulighed for selv at tag et foto hjemmefra og selv lægge den ind på sin bruger profil, vil så blive godkendt derfra af os.

  • Vaccinationen må ikke være mere end 1 år gammel og er basis vaccine, er et lov krav for  at være i pensionen.
  • Chips nr. /øremærkning skrives ind, er normalt i passet, hvis man ikke kan finde den, har vi scanner. Er et lov krav for at være i pensionen.
  • Din kat skal være loppefri ved ankomst. Hvis den er i loppe behandling forsætter man bare den. Hvis ikke, skal den gives senest 7 dage før ankomst for at virke.
  • Opdager vi lopper på din kat opholdet, vil du modtage en mail med en vedhæftet regning på kr. 1000 for dækning af behandling samt rengøring. Beløbet skal betales ved afhentning.

Anni siger godmorgen til misserne

Ankomst

Ved ankomsten skal du lad din kat blive i bilen. Du vil blive modtaget i butikken, hvor vi gennem går din bestilling som du har lavet og høre mere ind til din Kat.

Vigtig for os at vide

  • Er din kat en inde- eller udekat?  og om den kan benytte en kattelem.
  • Er din kat sky?
  • Kan den ikke lide fremmede?
  • Er den meget kælen?
  • Vil den gerne løftes på?
  • Har den nogle skavanker – øjne der løber, knuder eller gigt? Det er så kedeligt at få en dyrlægeregning, på noget der altid har været der

Jo mere vi ved , jo bedre kan vi tag vare på din kat.

Vaccinationsattest skal medbringes og vises ved ankomsten. Mulighed for selv at tag et foto hjemmefra og selv lægge den ind på sin bruger profil, vil så blive godkendt derfra af os.

Har man valgt at medbringe mad, senge, tæpper, legetøj osv.  til sin kat modtager vi det her. En god ting kunne være at lade din kat bruge sin transportkasse som hule/sovekasse. Medbring evt. en kattehule.

Betaling sker før ophold og kan gøres over bank, mobilepey eller kontant.

Vi går sammen op i kattepensionen (HUSK at tjekke at transportkassen er lukket ordentligt) og indlogere din kat, med de ting du måtte have medbragt.

Din kat vil få sin egen boks med adgang til egen overdækket løbegård. Den får mulighed for at gå på opdagelse i pensionen, hvor den kan hilse på de andre katte (gemmen gitter – de lukkes IKKE sammen hos os)

 

Findus hygger og får noget kærlighed

Afhentning

Når du kommer for at hente din kat mødes vi i butikken. Her vil du få at vide hvordan det er gået, hvordan man har spist og opført sig. Skulle der have været noget, vil vi få en snak om det og om der er noget vi ville kunne gøre anderledes. For os handler det om at din kat er tryg og glad for at være på ferie her hos os.

Der efter vi sammen går op til kattepensionen og henter din kat.

Husk at I undervej kan se billeder og videoer på Facebook

Miffer hygger med vand

Hvad må der medbringes?

Man må generelt tag alt med til sin kat, Seng, tæppe, legetøj og godbidder osv. For mange katte giver det tryghed at have ting og dufte med hjemme fra. Og vi syntes det er hyggeligt.

Hvis ikke der medbringes noget, får den naturligvis tilbudt vores.

Medbragte ting er på eget ansvar, så HUSK at få det hele med hjem. Glemte ting gemmes i  op til 14 dage, og kan hentes i vores åbningstid efter forudgående aftale. Mulighed er at kontakte os og vi gemmer det til næste ophold.

Vand- og madskåle vil vi helst ikke have at I medbringer, da de løbende bliver rengjort og vi derved kan komme til at forbytte det. Hvis din kat er meget sart, så medbring det og lad os få en snak om det.

Medicin medbringes med en seddel på, med hvor meget og hvordan det skal doseres. Husk noget til at opbevare pillerne i.

Når vi er i kattepensionen får man lov til at komme ud på skift.

Foder

Vi fodrer med Iams som er tørfoder og der fyldes op 2 gange dagligt, med mindre andet er aftalt. Vådfoder og lignende skal du selv medbringe.

Hvis der ikke ønskes foderskifte, medbringes eget foder opdelt i portioner + nogle ekstra portioner for en sikkerheds skyld, rejsen kan være forsinket osv. Medbring gerne lidt lækkert til at putte i maden, hvis din kat er vant til det. (husk… Det er ikke hos os den skal starte på en kur).

Det er altid en god ide selv at medbringe din kats egen foder som den er vant til. Derved har vi en backup, hvis ikke den i det tilfælde den ikke ønsker at spise vores foder.

Er din kat kræsen eller sart, anbefaler vi at du selv medbringer eget tør- /vådfoder og andet som den er vant til at få derhjemme.

HUSK det er en ferie den er på.

Sally leger

Medicin/Sygdom

Vi giver medicin i pilleform eller dråber, p-piller o. lign., men vi giver ikke medicin i sprøjte(nåle) husk vådfoder til pillerne og medbring ALTID ekstra piller.

Det er en god ide at tale med jeres egen dyrlæge om evt. depotmedicin, f.eks hvis din kat ikke er vant til at få piller eller hvis den ikke er så menneskeglad. Dermed kan vi sikre den korrekte mængde medicin, da det er en selvfølge at opholdet skal være godt og hyggeligt.

Er din kat blevet syg inden ankomst og skal have medicin i en periode, er det vigtigt at kontakte os inden opholdet. For det vil være rigtig ærgerligt at blive sendt hjem igen, hvis det er noget vi ikke kan varetage.

Skulle det ske at din kat under sit ophold bliver syg og det kræver dyrlægebehandling, så vil vi tage afsted med det samme og give den nødigt behandling som dyrlægen har instrueret os i. Skønner vi i samråd med dyrlægen, at sygdommen er noget vi kan tage varer på, så kontakter vi dig ikke, men vil oplyse om hændelsen og behandlingen når i ankommer for at hente.

Hvis skaden/sygdom viser sig at det er noget vi ikke kan håndtere, vil du blive kontaktet og det er dit ansvar at finde en løsning så din kat kan komme hjem.

Hvis vi er i tvivl om det er noget din kat har fejlet før, men som vi ikke er blevet oplyst om, vil I blive kontakte, da der er ingen grund til en dyrlægeregning hvis ikke det er nødvendigt.

Ønsker du at blive kontaktet inden vi tager afsted til dyrlægen, er det dit ansvar at gøre opmærksom på dette ved feriens start, så vi kan lave et notat herom og HUSK det er dit ansvar at sørge for at vi kan kontakte dig på tlf, så vi sammen kan finde en løsning.

Det er VIGTIGT at dine oplysninger er korrekte og opdateret i vores system, både mail, tlf nr og evt på kontaktperson der skal træde til.

Da Faxe dyrehospital er blevet til Evidensia og vi ikke kan regne med hvilken hospital der har vagt og det tit AKUT vi skal afsted, har vi valgt at bruge Ølby dyrehospital (døgn åbent), hvis det er weekend/helligdage eller aften. Normalt bruger vi Haslev dyreklinik eller vores tilsynsførende dyrlæge Marianne Ploug Frandsen. Ønsker du at der skal benyttes anden dyrlæge, skal du selv få din hund/kat hentet og kørt til dyrlægen.

Vi passer rigtig mange søde misser hele året og heldigvis er det MEGET sjældent at vi skal til dyrlægen, men hvis behandling af skaden/sygdom er nødvendigt tager vi heller afsted en gang for meget end en gang for lidt.

HUSK vi er rigtig gode til at passe jeres basserne, når de er på ferie hos os og at vi IKKE er dyrlægen, så vi lader dyrlægen stille diagnosen og vi behandler efter instruktioner fra dyrlægen.

Da dyrlægeregninger kan være temmelige dyre opfordre vi jer til at tegne en forsikring, der dækker hvis din hund/kat skulle blive syg og husk gerne at meddele det til os.

Beløb for medicin som vi har lagt ud for, skal betales på mobilepay 12014 eller overføres til jyske bank reg 5069 konto 1194265 eller kontant.

Regningen fra dyrlægen vil blive jer tilsendt på mail efterfølgende.

Få en personlig fremvisning

Vi fremviser meget gerne vores pension og skønne omgivelser, lad os aftale en tid til et uforpligtende besøg. Hvis det er et hundeophold, må du meget gerne medbringe hunden, så den kan få lov til at snuse til vores omgivelser. Du må forvente at en fremvisning hos os tager en 1/2 time. Vi har laver ikke fremvisninger i højsæsonerne.

Book en fremvisning

Sommerhalvåret er der fremvisninger mandag, tirsdag og torsdag kl. 17.
Vinterhalvåret er der fremvisninger mandag, tirsdag og torsdag kl. 9.30 og kl. 16.

Find vej til os

Se Google maps

– eller find os på Terslev skolevej 15, 4690 Haslev

Hvad kan vi hjælpe med?

Skriv til os

– eller ring til os på 5151 8460